
Sem nove generacije karavana 9-5 SportCombi (stiže sredinom sledeće godine), novog 9-3 i kupea Sonett (za 2013.), Saab će u svoju ponudu uskoro ubaciti i SUV model 9-4X.
Njegova zvanična premijera je
najavljena za sledeći mesec i Salon automobila u Los Anđelesu, a na američko
tržište stiže u maju naredne godine (u Evropi će biti dostupan od avgusta
2011., cene će biti objavljene naknadno).

9-4X je u formi koncept vozila prikazan još u januaru 2008. godine na Salonu u Detroitu (kao 9-4X BioPower, kada je Saab još bio deo General Motorsa), ali se od tada dosta toga promenilo (pre svega, holandski Spyker je preuzeo kontrolu nad švedskom markom).

Novi 9-4X deli platformu i brojne komponente sa Cadillacom SRX (9-4X je razvijen još dok je Saab bio u vlasništvu GM-a), a i proizvodiće se u GM-ovoj Ramos Arizpe fabrici u Meksiku.

Ovaj serijski model se ne razlikuje mnogo od studije iz 2008. godine, a u ponudi pogonskih agregata će se u početku naći dva V6 motora.

Prvi je 3,0 litarski V6 sa 195kW/265KS i 302 Nm obrtnog momenta (od 0 do 100 km/h mu treba 9 sekundi, može do 210 km/h), a drugi 2,8 litarski turbo koji raspolaže sa 221kW/300KS i 400 Nm (oba u paru sa šestostepenim automatskim menjačem). U ponudi će biti verzije sa samo prednjim i sa XWD pogonom na sva četiri točka.

Osnovne varijante imaju aluminijumske točkove od 18 inča, dok je Aero varzija opremljena sa kompletom točkova od 20 inča.
U unutrašnjosti ima mesta za pet putnika, zapremina
prtljažnika iznosi 485 litara, klirens je 200 mm, a koeficijent otpora vazduhu
0.38.
Od kako je spyker kupio saab bas uspevaju da ga drze u zizi interesovanja. Mislim da ce brzo postati profitabilan pod njihovim vlasnistvom.
Spolja gladac, iznutra.... mogli su malo vise da se potrude, sta im znaci ovaj otvor za vazduh po sred suvozacevog dela
Bas 'raznovrsna' ponuda motora... Skoro samo da ih 'moment' razlikuje, bar dok ne objave cene...
Pa lep je,nista sada wow,ali dobro,odise kvalitetom..Enterijer mi je ok,a spolja kao da nagovestava da nema nikakve off road mogucnosti.Ovaj prednji branik deluje tako duboko,kao da nema uopste napadni ugao.
E samo još taj branik prednji da srede i da prevare BMW za dizel ili dva i eto prave kompletne mašine.
Unutrasnjost katastrofaa, ventilacija kod suvozaca,na sredinu (skoro), mogli su to dosta bolje, inace svi ti izduvi od ventilacije su ruzni-meni bar, stvar ukusa.
Uh lep! Nije lep kao 9-5 ali daleko da je ruzan. Nadam se da ce verzija za Evropu ostati bez ovih plastika sa strane i napred i nazad, i dobiti lepe branike u boji karoserije, za nijansu krace od ovih.